Sekretesspolicy

Starbucks varumärke och rykte bygger på förtroende. Denna sekretesspolicy från Starbucks("Policyn") beskriver hur Starbucks Sverige (UMOE Restaurant Group Coffee AB, Olof Palmes gata 13, 111 37 Stockholm) samlar in och använder kundens personliga information via webbplatser och webbaserade tjänster, inklusive Starbucks.se och genom andrawebbplatser och onlinetjänster som ägs och drivs av Starbucks och som har koppling till denna Policy (gemensamt kallade "Webbplatserna"), genom våra program och i de fysiska butikerna ("Tjänster"). Den här Policyn gäller inte webbplatser och tjänster som innehåller eller länkar till andra sekretesspolicys. Webbplatser och tjänster som drivs tillsammans med andra samarbetspartners, kan innehålla eller länka till en gemensam policy eller en separat sekretesspolicy för våra samarbetspartners i tillägg till vår egen Policy.
Vi betonar att det är frivilligt att lämna personlig information till Starbucks Sverige.

Vilken information samlar Starbucks in?
Nedan finns exempel på personlig information som Starbucks kan samla in:

  • namn, adress, telefonnummer och e-post
  • finansiell information relaterad till My Starbucks Rewards™-kontot, till exempel betalningsinformation.

Vi kan också samla in annan information om dig, till exempel följande:

  • Om du har skapat ett My Starbucks Rewards-konto: namn, användarnamn, lösenord, födelseort, födelsedag, Starbucks-kortnummer, mobilnummer och marknadsföringspreferenser.
  • Om du köper varor i butikerna, genom våra program eller på annat sätt: vad du köper, var du köper, hur ofta du handlar och vilka förmåner du har.
  • Om du svarar på undersökningar eller har att göra med oss på annat sätt: demografiska data och information om ämnen som kan intressera dig.

Vi kan också automatiskt samla in information om användningen av webbplatserna när du besöker våra Webbplatser. Sådan information kan till exempel vara information om din Internetleverantör, operativsystem, webbläsare, domännamn, IP-adress, när du besöker våra webbplatser, vilken webbplats som skickade dig till oss, de webbsidor du besöker samt datum och tid när du besöker dem. När vi samlar in information om användningen av webbplatsen kan vi utnyttja cookies och webbfyrar. Cookies är små datafiler som webbplatserna kan lagra på din hårddisk. Cookies hjälper oss bland annat att förbättra våra Webbplatser och gör att du får en bättre användarupplevelse. Vi använder cookies för att se vilka områden och funktioner som är populära och för att räkna antalet besök på Webbplatserna. Webbfyrar (web beacons) är elektroniska bilder som kan användas på våra Webbplatser och i våra e-postmeddelanden. Vi använder webbsignaler för att skicka cookies, räkna besök, förstå användandet, förbättra effektiviteten och för att se om e-postmeddelandena har öppnats och lett till att användaren agerat. Vi kan också använda Flashcookies (LocalShared Objects). Om du vill se Flashcookies på din dator och ändra inställningarna kan du gå till: www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings_manager.html.
Starbucks kan också samla in data eller anonym information som inte direkt identifierar dig.
Vi kan se den information vi samlar in om dig i samband med att vi får information från tredje part.

Hur använder Starbucks informationen om dig?
Starbucks kan använda informationen om dig för de syften som beskrivs i denna Policy eller som anges på Webbplatserna eller på våra Tjänster. Vi kan till exempel använda informationen om dig för att behandla och administrera dina inköp och din användning av Starbucks produkter och tjänster, inklusive dina konton och ditt deltagande i program

svara på förfrågningar om kundservice, lägga ut dina kommentarer på bloggar eller andra online-forum som finns på våra Webbplatser, eller vidta andra åtgärder som svar på förfrågningar från dig eller andra aktiviteter på Webbplatserna

  • skapa personliga kampanjer genom att kombinera personlig information med icke-personlig information om dig, till exempel hur många och vilken typ av köp du gör och eventuella förmåner du får genom våra program
  • kommunicera med dig om beställningar och inköp som du har gjort, dina tjänster, konton och programdeltagande, tävlingar och lottdragningar du har deltagit i och förfrågningar från dig om information
  • kommunicera med dig om våra varumärken, produkter, evenemang och andra marknadsföringssyften, inklusive erbjudanden tillsammans med andra varumärken och erbjudanden från dotterbolag och samarbetspartners.

Delar Starbucks min personliga information med tredje part?
Starbucks kommer att dela personlig information i begränsad omfattning.

Vi kan dela din personliga information om du godkänner det.

  • Vi kan också dela informationen med företag som levererar supporttjänster till oss i enlighet med avtalet om databehandling med Starbucks Sverige (till exempel aktörer som hanterar kreditkortstransaktioner, gör utskick eller driver webbhotell) och som hjälper oss att marknadsföra våra produkter och tjänster (till exempel e -postleverantörer). Dessa företag kan använda informationen om dig för att utföra arbete för vår räkning.
  • Vi kan lämna ut specifik information (i) vid rättsliga utredningar, som svar på stämningsansökningar och när det är nödvändigt för att följa gällande lag, (ii) för att uppfylla avtal, affärsstrategier eller användarvillkor, eller (iii) för att skydda Starbucks, våra anställdas, representanters, kunders eller andras rättigheter, egendom eller säkerhet.
  • Om du deltar i bloggar eller andra online-forum på våra Webbplatser kan personlig information som du lägger upp på Webbplatserna delas med andra forumdeltagare och besökare på Webbplatsen.
  • I händelse av en fusion, ett förvärv, finansiering eller försäljning av tillgångar eller andra situationer som innebär en överföring av vissa eller alla våra tillgångar, kan Starbucks lämna ut personlig information till dem som deltar i förhandlingarna eller överlåtelsen.

Vi kan också dela aggregerade data eller anonym information som inte direkt identifierar dig.

Vilka val ger Starbucks dig när det gäller personlig information?
Starbucks ger dig olika möjligheter att uppdatera eller ändra dina personuppgifter och sättet på hur vi kommunicerar med dig. Så här gör du för att begära att få göra uppdateringar eller ändringar:

  • Följ anvisningarna för att stoppa förfrågningar i e-postmeddelanden med marknadsföring som vi skickar till dig. Du kan också kontakta Starbucks via e-post kundservice@starbucks.se

Om du väljer att inte få marknadsföring från oss, kan vi fortfarande skicka förfrågningar som inte är marknadsföring, till exempel e-postmeddelanden om ditt konto eller nuvarande affärsrelation.
Du kan oftast ställa in webbläsaren så att du får ett meddelande när cookies skickas till dig, eller så att cookies tas bort eller avvisas. Alla webbläsare är olika så gå till din webbläsares Hjälp-meny för att ta reda på hur du ändrar inställningarna för cookies. Om du väljer att ta bort eller avvisa cookies, kommer det att påverka många av funktionerna och Tjänsterna på våra Webbplatser.

Hur ser vi till att din personliga information är säker?
Starbucks vidtar rimliga åtgärder för att säkerställa att det finns fysisk, teknisk och administrativ säkerhet som kan förhindra förlust, missbruk, obehörig åtkomst, avslöjande och ändring av personlig information.
Även om vi gör rimliga ansträngningar för att säkerställa din personliga information, är inga system eller former av dataöverföring via Internet eller andra offentliga nätverk helt säkra.

Uppdatering av sekretesspolicyn
Vi kan uppdatera den här sekretesspolicyn från tid till annan. När vi gör det kommer vi att publicera den nya sekretesspolicyn på den här sidan och ändra datumet högst upp i Policyn.
Vi rekommenderar att du kontrollerar datumet på sekretesspolicyn när du besöker den här Webbplatsen för att se om det har gjorts några uppdateringar eller ändringar. Vi kommer att meddela dig om eventuella ändrade versioner av sekretesspolicyn som i väsentlig grad kan påverka det sätt på vilket vi använder eller lämnar ut personlig information.

Frågor och feedback
Vi välkomnar dina frågor, kommentarer och förslag som rör sekretesskyddet.
Starbucks kundservice når du på adress: Starbucks Kundservice, Olof Palmes gata 13, 111 37 Stockholm, Sverige.